søndag den 13. februar 2011

HUSK DE VILDE FUGLE

Hver dag kan jeg sidde og nyde det aktive fugleliv udenfor vinduet ved mit arbejdsbord. Det er afslappende at kigge på de aktive fugle. Mange tanker er blevet udtænkt i selskab med fuglene.

Derfor skal de også have mad hver dag.

MEN...
i ethvert paradis er der en slange. Og i vores paradis er der 3! Den værste er Magda, men heldigvis har hun ikke så tit held med at fange en fugl.
[desuden spiser Magda ikke mad med pels eller fjer!]

 
 
[nogle af billederne er taget ud af vinduet, da den kære Magda havde fået jaget alle fuglene væk]

Men ind kom Magda, og frem kom fuglene igen. Jagten kan dog stadig fortsætte indenfor, om hun så skal rydde mit vindue for diverse kors, lysestager og madonnaer, for at holde øje med de små frække fugle!!!


TIL SIDST...
er der nogen, der ved lidt om fugle??

Der kom en flok af disse fugle forbi... og hold da op, de kunne hurtigt fortære en fodrekugle.
Men hvilken fugleart er de?

 

[Min mand mener det er SIBIRISKE DRACULAFUGLE...]

Tak til alle, der kommenterer og sender søde mails.
Det er hyggeligt at høre fra jer, og læse om dagligdagen og interesser :-)

Har du husket at fodre DINE vilde dyr i dag?

God søndag


7 kommentarer:

Loppe sagde ...

Mine vilde dyr... joda, den værste af dem har selv lavet brunch,;oj og fuglene har foder i træet.. så dén skulle være klaret...

Skønt foto af Magda & korsene...

God søndag
KH
Loppe

Det ta´r kun 4 timer i tog fra Roskilde til Viborg ... Vi ses !

Frøken Anker sagde ...

Loppe, hvis du starter tidligt nok, så kan du også være fremme inden kl. 16 ;o)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Jeg tror bestemt at det er halemejser

Marianne sagde ...

Tror det er halemejser. Nuser søde.
Klem MARIANNE

Frøken Anker sagde ...

Hej Sussi og Marianne

Jeg tror, I har ret. Har Googlet halemejse, og de billeder, der dukker op, er magen til mine fugle.
Tusind tak for hjælpen :-)

Birgitte

Martilie sagde ...

Skjønne småfugler..
PPippene får nok mat her også - er så kos å observere dem, selv om jeg knapt kan navnet på en eneste en ;)
Flotte bilder og staselig katt..

Og så kos at Anki vant Zink-away - da vet vi at det kommer de skjønneste bilder av gevinsten fra henne :)

Ønsker dge en flott søndag (er det Morsdag i Danmark også i dag?)

Klem fra Tove

salige lavendel sagde ...

Hej kjære deg!Jeg fikk min gryde på lørdag og jeg vil bare si at jeg er SÅ fornøyd med den!! =) Jeg har skrubbet den godt og så skal den et par runder i oppvaskmaskinen - så er den klar til brug. Den er så flott at jeg vil bruge den til servering/oppbevaring av div. lækkerheder fra kjøkkenet. Gleder meg til å ta den i brug!Takk for den lille tabletten også til badevannet =) Kommer nok til å følge med på din butikk og handle hos deg igjen! klem fra Ann-Helen