lørdag den 6. august 2011

Ved min dør


HVAD STILLER MAN VED SIN HOVEDDØR?

En rugende and/andrik i en potte med jord og efeu!



En ''kuk-kasse'' med diverse ting, som en gammel lanterne, to kunstige planter, der er ''plantet'' i en potte. De ser pænere ud i længere tid.

Rustne hjerter og nøgler sammen med et gammelt emaljeskilt og en krone - på mos. Det hele i en trækasse, som min mand lige skulle reparere lidt - mente han!


Hæld gerne lidt jord eller mos omkring de kunstige planter. Lidt snyd, men mange skal tæt på, før det ses, at planterne ikke er ægte.

HVAD HAR DU PÅ DIN TRAPPE ELLER VED DIN HOVEDDØR?

Det har været en fin lørdag.
Mange spændende mennesker har været forbi netbutikken og i butikken/showroom FRØKEN ANKER i dag.
Nu står den på afslapning resten af aftenen.
Og gerne med en krimi, tak :o)

Hav en dejlig sommer-weekend
Birgitte


16 kommentarer:

Pia sagde ...

Tack för besöket hos mig i bloggvärlden! Du har en fantastikt vacker blogg och en massa med fina idér som ger inspiration åt mig - och mången annan!!!

Ha det så bra i helgen!
Kram!
-Pia-

Sussi / Sussinghurst sagde ...

hmmmmm, det er ikke blevet til så meget ved min indgangsdør efter jeg har haft sommerferie, blot en stor krukke med en af de store - og utrolig billige chrysantenum. Men snart skal der pyntekål og lyng.... mange måske!

Loppe sagde ...

I øjeblikket kun en stor zink-lanterne og en zink-spand med lyserøde 'Dronning Ingrid' -pelargonier ... snart skifter jeg fra sommerudstilling til høstudstilling...

Mange knus fra Lopperiet

Fia sagde ...

Hello;)
Vilken fin låda du har pysslat ihop, snyggt med växterna o mossan däri. En sån ska jag göra så fort de börjar sälja ljung o prydnadskål här.
Anden är ju för himla söt också;)
Vid min ytterdörr på verandan står det 2 lyktor, en järnstol o ett par zinkkrukor m lavendel. Nedanför trappan står en stor zinkbalja med en gigantisk rosmarin i. Då luktar det alltid gott, iaf utanför dörren <3
Ha en go kväll...
Kram fia

Junk De Lux sagde ...

Så masse nydelig du har der ute!!!

Den hagebenken ser ut som noe jeg er på jakt etter til badet...fantastisk fin!

Håper du har hatt en deilig og varm sommer...kan ikke for det men begynner å glede meg litt til høsten med stearinlys og pledd;)

Stooor klem!

Roser og Patina sagde ...

Så mye vakkert du har ved din hoveddør:)Inspirerende! Jeg har ingenting som står på bakken, men to store potter med crem fargete tagetes henger på hver sin side av døren:) De slynger seg rundt døren og utelampene, vakkert:) Ønsker deg en god søndag. Klem Ellen.

Fossestua sagde ...

Så koselig du har det ved inngangspartiet ditt :) Kjempesøt lokkeand! Kjenner jeg angrer på at jeg gav bort min nå ....æsj! På trappa vår har jeg en svær rosa hortensia i en rustikk mørkebrun terakottakrukke. Ikke plass til så mye annet, siden den løse trappa bare er en midlertidig løsning til vi får laget oss et skikkelig inngangsparti. TTT (ting tar tid) og koster penger ;)

Ønsker deg en riktig fin helg :)
Klem fra Lise

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Så fint du gjort vid entrén, herr and ligger bra där och tar emot dina gäster. Ha en fin söndag
Varm kram
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Har förstått att ni inte äter flodkräftor i Danmark och Norge, det är jättegott. Och lyktor hör till, är det riktig kalas har man hattar och sjunger snaps-visor också.
Kramar
AM

staudecafeen sagde ...

Det ser super fint ud det du har lavet. Ved min hoveddør, står der bl.a. en fingur (løve) et gl. staldvindue, flere lanterne, stauder og sommerblomster i krukker, et cafebord og to stole, en rund jernvindue med jødestjerne:), zink vandkande, rusten kongekrone... det hele er stillet op i tre "grupper" Anne Gine

staudecafeen sagde ...

Se nu hvad der skete! jeg kunne ikke står for din and, og måtte lige ind og kigge på din hjemmeside... og hvad røg ned i indkøbskurven en RØD and. ha ha Anne Gine

Vores have sagde ...

Smukke ting du har foran din hoveddør.
Ha´en god søndagaften
Knus Hanne Bente

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Hej igen
Enligt gammal tradition är kräftpremiären första onsdagen i augusti, fast numera släpps dom i butik så fort aug. börjar. När jag var yngre fångade vi kräftor och kokade egna, hade alltid stort kalas första kvällen vi fångade. Sen kom kräftpest och mink, och alla kräftor försvann. Nu köper vi kräftor från Kina och Turkiet mest.
Du ska prova om du hittar, det är jättegott.
Kramar
AnnaMaria

Lene fra Lillehammer sagde ...

Hei, så hyggelig at du likte lysthuset vårt da, jeg gleder meg massse til at det blir ferdig. Da kan vi jo sitte ute i hagen uansett om det er fint eller dårlig vær.
Hageforberedelser kan man begynne med nå. Selv bestiller jeg frø fra både Sverige, Danmark, England og USA så det er greit å begynne nå. Gleder meg masse til såinga ihvertfall.
Til slutt må jeg bare si at du har en alldeles nydelig blogg og for noen fantastiske bilder du har. Og ikke for å glemme den flotte butikken din, kunne tenkt å legge inn en storbestilling hos deg, men så var det Norge og 200-kroners grensa da, så det blir vel bare med drømmen. Skal uansett titte inn i nettbutikken din og se. Kanskje blir fristelsen for stor...
Klems til deg fra Lillehammer.

Thelma Louise sagde ...

hei hei.:-) lyng og mose minner meg om høsten...:-) vil ikke ha høst enda.:-)) tjhii...ved min hoveddør har jeg halvvisne blomster..fysj..vært for lenge vekk i sommer.:-)) må fikse opp litt hjemme etterhvert..-) kom hjem i dag vi...:) en god ukestart til deg.:-)

Marianne sagde ...

God ide med kunstige blomster i haven. Jeg har selv "stedsegrønne" liljer i zinkbaljerne på terrassen. Folk tror jeg har grønne fingre - hi,hi.