mandag den 21. februar 2011

HVAD ER DET?


ELEMENTÆRT, MIN KÆRE WATSON...



Når jeg på mine indkøb ser en gammel kirkestage, så MÅ jeg bare købe den. Især hvis den har den mørkeste patina, og de smukkeste detaljer. Skaberen af denne kirkestage har haft et godt øje til naturen. De fineste blomster med smukke detaljer, støvdragere og slebne sten slynger sig rundt om lyseholderne.

Se med, og bedøm selv kunstnerens værk...



Og så lige hele stagen til sidst
Jeg håber,
mine læsere må få
en dejlig ny uge.

Birgitte

17 kommentarer:

(eddas) sagde ...

Nydelig var den :)Skjønner godt at du ikke greier og motstå de...
ha en fin aften min venn der nede:)
klemklem

Marianne sagde ...

Jeg er da helt vild med den stage.
Klem MARIANNE

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Oh ja, den er flot,...meget..... gad vide om alle de franske kirker står gabende tomme, ikke at jeg iogforsig tvivler på at kirkestagerne er kirkestager, men der er sør'me efterhånden transporteret mange stager (og madonnaer for den sags skyld)til Danmark og vel også til resten af Europa.... måske har de franske kirker skiftet de gamle stager ud med moderne designstager fra Georg Jensen !!!!

Frøken Anker sagde ...

Hej Sussi
En del klostre i Frankrig og Belgien bliver lukket. Der bliver tingene så solgt ud. Nogle stager kommer også fra private hjem, og selv i de sydtyske kirker har jeg set stager, som den på billederne.
Det samme er gældende for de gamle madonnafigurer :-)

Hav en dejlig mandag
Birgitte

Loppe sagde ...

Fin stage må jeg sige, tror ikke jeg har set en med 'bling bling' på før... me like !

Jeg har selv en kirkestage stående.. men ikke så overdådig..

Den har ikke fundet sig en ordentlig plads endnu, men det kommer nok / forhåbentlig. ( Manden ikke så begejstret - mildt sagt )
Knus fra Loppe

Lisbeth sagde ...

Når man kikker rundt på alle de dejlige blogger her i Scandinavien så må jeg tage hatten af for mange af ægtemændene...:-o)
Jeg har også kirkestager, madonnaer, sifoner..osv..
Men havde min mand levet kunne jeg ikke have indrettet med den stil.
Ikke fordi han blandet sig, han synes alt jeg lavede var flot..:-)
Men religøse symboler brydde han sig ikke om.
Og det er der mange mænd der ikke gør. Det kan jeg se og høre fra både yngre og ældre mænd i min familie og omgangskreds...:-o)
Ja jeg bliver drillet som I nok kan forstå..:-o)
Godt jeg kan lukke min egen dør og nyde mine madonnaer..:-o)

Hej og god ny uge fra Lisbeth

Anita sagde ...

Hi Birgitte!

Oh my, that's so exciting! You visited my blog and even left a comment! Thank you so much!!! I know you from Jeanne D'Arc Living!!!! I often visit your web-shop and admire your items and you... you visited me! ;-)))

Best wishes from Germany!
Anita

P.S.: I offer my items for sale, would they be something for you shop? ;-)

Anette (Hvit Romantikk) sagde ...

God kveld ! ♥

Virkelig en vakker kirkestake du viser her Birgitte, nyyydelig ! ♥ Jeg har enda ikke fått gleden av å eie en kirkestake, men håper jeg får mulighet til å kjøpe en slik en gang. :)

Formen min er fortsatt ikke helt på topp, derfor litt lite blogging. Og det er vinterferie og full fart med barna her. ;)

Håper alt står bra til med deg og dine. ♥

God klem fra Anette :)

Frøken Anker sagde ...

Hej til alle

Tak for jeres søde kommentarer :-)

Der er stor forskel på de gamle kirkestager. Både farve og ''pling-pling'', som Loppe skriver :-)

Se flere kirkestager på min netbutik, www.Froeken-Anker.dk

Hav en dejlig uge
Birgitte

Behindabluedoor sagde ...

Hei Birgitte.
Tusen takk for dine søte og fine kommentarer.
Det er koselig å høre at du bryr deg om om min mann sover godt på natten:))
Han gjør det...han sover meget godt. Han jobber ikke alltid da, stort sett til i 20:00 tiden på kvelden. Da avslutter han og koser seg litt i sofaen med kona resten av kvelden:)
Han er en dyktig arbeidsmann, det skal sies:)
Sammen er vi et godt "team":))

Jeg glemte å svare på hva jeg skla bruke min gamle koffert til.
Den skal jeg har til pynt på toppen av kles skapet i gangen vår når kjelken tas bort...
Det symboliserer vår og sommer...ferietid og kofferten er klar:))))

Nydelig kirkelysestake:)
Håper du får en kjempefin dag Birgitte:)
Nyt den!
Klemmer herfra:)

Martilie sagde ...

Nydelig kirkestake Birgitte - de er bare sååå vakre! På min ønskeliste til en toalettkommode jeg har..

Så masse flott å se fra din private samling.. Drømmer meg bort i alt det vakre..

Hos oss er det snø (så det var det hos dere også i helgen).. Daler ned store hvite flak og lager et helt hvitt og rent lerret - vakkert.. Selv om jeg innrømmer at jeg lengter til vår og sommer :)

Nyt dagen!

Klem fra Tove

Mie fra Mies Mirakler sagde ...

Så vakker! Det var virkelig et godt funn :) *♥*

Unknown sagde ...

Åååå, DEN var VAKKER Birgitte!
Heldige du som kommer over slike skatter altså;))
Herlig ♥

Ha en fin kveld!

Klem Line

Marie sagde ...

Underbart vacker kyrkoljusstake!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

(eddas) sagde ...

God morgen god morgen:)
Ja...jeg tar bilder til flere innlegg samtidig...
Takk igjen for dine alldeles smukke kommentarer....blir så happy så...
Ha en flott dag i mitt elskede Danmark......
Klemklemklem

(eddas) sagde ...

Kos deg med oppakingen...skulle gjerne vært der og hjulpet deg med det:):)
klemklem

salige lavendel sagde ...

Så flott den er!!