lørdag den 30. april 2011

VI SKAL HAVE FEST

Vi skal have fødselsdagsfest her i huset. Og mange spørgsmål melder sig. Hvem skal inviteres? Hvad skal vi have at spise? Hvor skal det holdes? - og hvordan?

Vi er ikke til forsamlingshuse. Og heller ikke til suppe-steg-is menu med sagte musik i baggrunden. Vi er mere til afslappet og hyggeligt samvær med gode venner og familie.

Festen er i maj, så en havefest er jo oplagt. Og så må vi jo bare sende en stille bøn til vejrguderne om at solen vil skinne.

Så er der maden... havefest... ja, man kan jo altid finde grillen frem, og lave nogle pølser og bøffer! MEN - vi kan jo også bestille en prof, der kan lave helstegt pattegris. Med total salatbar!
Og is ad libitum ( min mand er den HELT STORE IS-spiser)

Pynt skal der også til. Dug og servietter, lys og service skal vælges. Og farven er jo også vigtig! Der er jo også en mulighed for at lave kager, som dem på billedet.

VÆR REALISTISK...
Vi har sendt invitationerne for lang tid siden. Og dem, der kan komme, har sagt ''ja tak''. Og dem, der er forhindret har også sendt afbud. For vores fest har været under forberedelse i et stykke tid. Og om en uge er tiden for vores fest. Der er kun finpudsningen tilbage.
Så måske bliver der lidt længere mellem indlæggene den næste uges tid.

OG SÅ IKKE ET ORD OM BRYLLUP...
men jeg nåede at se lidt fra det engelske bryllup,
inden vi var på vej ud af døren til det næste møde.
Og det var meget smukt og eventyrligt.

Det er lørdag aften.
Mine fødder er ømme efter en dejlig dag i butikken.
Så jeg vil finde en ledig sofa, uden katte, børn eller en mand,
og søge efter en krimi på tv :-)

Hav en dejlig aften
Birgitte

(Billederne er lånt ved MARTHA STEWART)

12 kommentarer:

Susan Durup sagde ...

Hej Birgitte.
Det lyder som en rigtig god måde at bruge en lørdag aften på.... især sådan midt i alle gøremålene inden festen.
Jeg håber vejrguderne er med jer, og at I får en dejlig og skøn fest.
Fortsat god weekend.
Susan

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Åhhh sådan en kagehave med rabarber og små kål ku' jeg også godt tænke mig.
Mon man kan se fugleburet i stor størrelse hos Martha.......

Gårdejerinden sagde ...

Åh elsker at læse med på din blog - super inspirerende :0) og skønne billeder..
KH.

Unknown sagde ...

Nydelige bilder ;o)))
Håper dere får en super fest ♥

Klem Elisabeth ;o)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sagde ...

Havefest er jo bare så hyggelig...
Mange flotte bilder og fine ideer.
Lykke til med planleggingen:))

(eddas) sagde ...

Det høres ut som det blir en herlig fest:)
klemklem

Loppe sagde ...

Super indlæg i dag...

Hvem har fødselsdag ? Vil du røbe det ??

Ha´en super søndag
Knus

Anonym sagde ...

Ja, det blir alltid mange spørsmål rundt en fødselsdagsfest:) Jeg har en mann som er glad i å bake kaker og lage mat, så jeg er veldig heldig sånn. Han er flink håndverker også, så jeg kan egentlig bare gå rundt å pynte, vaske og kose meg:)Jeg er helt enig i at en avslappet fest er best! Ja, du får be til værgudene. Apropo værguder: Jeg så THOR på kino i går - kjempe bra:)
Takk for at du poster så nydelige bilder, de gir masse inspirasjon.
Ha en god søndag.
Klem

Frøken Anker sagde ...

Tak for jeres søde ord :-)

Og Loppe-
Vi er 3 i familien, der har fødselsdag med få dages mellemrum - min mand, min datter og moi!
Vi holder 103 års fødselsdag, så jeg er bliver endelig voksen, mener min mand :-)

Klem og god søndag

Anette (Hvit Romantikk) sagde ...

Dette høres ut som om kan bli en fantastisk feiring. :) Og kjempekos med hageparty da, så får krysse fingrene for at det blir et nydelig vær. ♥ Håper du tar noen bilder som vi får se da ? ;) Lykke til Birgitte ! ♥

Så gøy at jeg vant Pay it forward hos deg, gleder meg til pakke i posten. :) Tusen takk ! ♥

Ønsker deg en strålende dag videre, håper solen skinner hos deg ! ♥

Stor vårklem fra Anette

Anne Lise Johnsen sagde ...

Her var det utrolig mange inspirerende og nydelige bilder, dette må da bli en fantastisk fest! Lykke til :)

Martilie sagde ...

Å så fantastisk koselig! Hagefest er bare flott, en hyllest av våren/sommeren og flott feiring av bursdagene deres :)

Masse lykke til med forberedelser og fest!

Ha en flott søndagskveld.

Stor klem fra Tove