onsdag den 2. november 2011

Jorden rundt i gave


Som barn kunne jeg sidde timevis og drømme mig væk i et gammelt skole-atlas. Helst ville jeg have haft en GLOBUS, men det havde vi ikke i mit barndomshjem. I dag, når jeg ser en globus, kan jeg stadig finde på at dreje kloden rundt og studere de forskellige lande. Hvor ligger de i forhold til os og hinanden? Og undres over, at der stadig er så mange steder, jeg aldrig har hørt om.

[Billedet er fundet på Google.
En sjov måde at bruge en globus på]
I aftes kom min datter så og hjalp med at finde julepynten frem. Hold da op alle de julekugler, der er!!!
Glaskugler i alle regnbuens farver og forskellige former, og med mange forskellig slags pynt/dekoration.



Også forskellige GAMLE julekugler blev der fundet frem.



Eller hvad med et gammelt krybbespil i 11 dele??




Endelig er der kommet nye bedelys - eller lyshuse - med julemotiver. Denne gang er det gamle VINTAGE POSTKORT, der er motiver. Der er 5 forskellige motiver at vælge mellem. Der er dog kun få lys af hver.

Alle varerne er fra FRØKEN ANKER

Ò Ó

HUSK OGSÅ..
DU KAN STADIG NÅ
AT DELTAGE I MIN GIVE AWAY.
Se mere HER

Ò Ó


Også Velkommen til nye FØLGERE.
Jeg håber, du kan finde bare halv så meget fornøjelse på min blog, som jeg har med at skrive på den.
VELKOMMEN

Hav en dejlig aften
Birgitte

9 kommentarer:

Design À la Camara sagde ...

Dejlig hyggelig nostalgisk julestemning, der er ved at indfinde sig. Sjovt som de gl. globus vinder indpas i mange brugvare faconer - ikke mindst de gl. skolekort hitter i rigtige mange hjem.

Må du få en vidunderlig skøn dag.

Klem
Mille

john sagde ...

Hi Bigitte, the globe brings back memories of when I was a child, we had a small one at home and it was wonderful. I love the candles but I don't think I could bear to light them! they too nice!
Gail x

It's me sagde ...

Thanks !! ...xxx.

Vitspets sagde ...

Hvor er den flot din din globus jeg har aldrig set en i beige den skulle passe hjemme hos mig i den farve . Tak for din söde kommentar Knus Karina

Solveig (Svingenslillehus) sagde ...

Kjempe fltt globus, snuppa! Herlig de som har laget lampe av den da! Var en tøff ide!
Ja det er snart tid for jul... gleder meg til å begynne å pynte!

Ha en nydelig kveld!
Klemmer til deg!

Thelma Louise sagde ...

spennede varer.:) og den globus lampen var også morsom.:))

ha en fin kveld..eller en god natt..eller en god dag.:))

Klem

Roser og Patina sagde ...

De julekulene var utrolig søte! Jeg har minner fra min farfars globus, som vi snurret, lukket øynene og stoppet med fingeren som viste hvor vi skulle reise når vi ble voksne:) Ønsker deg en god torsdag. Klem Ellen.

LilleDekoButik sagde ...

Liebe Brigitte,
vielen lieben DAnk für Deinen lieben Kommentar!
Ich habe mich so sehr gefreut und doppelt, weil es ein dänischer ist!!!

Ich grüsse Dich ganz lieb und nehme gleich mal Deinen Link mit!

ganz liebe Grüsse
Jette aus der LilleDekoButik

Ps. Schön und gemütlich ist es bei Dir!

Mia Folkmann sagde ...

Det var da en sjov globuslampe; ja, du har ret - det er underligt, at der er så mange steder, man dårligt har hørt om.

Gammelt julepynt, mmmmm ja, jeg foretrækker klart det gammeldags. Passer meget på de fine sager, som jeg arvede efter mine bedsteforældre... :-)