mandag den 28. november 2011

Kat på varmt plankeværk


Efter en heftig og meget stormende weekend, ville jeg tage en tur rundt i haven for at tjekke, om der var sket skader.

Det første jeg møder, er katten Bilbo Hannibal, der gerne vil med på tur i haven. Og se, hvad vi mødte...


På vores hovedtrappe står den første nisse, der er kommet frem. Årets (måske) sidste rose står i sin ensomhed ved siden af trappen.


Haven er fyldt med stjerner. De flotte frøhoveder/-kapsler ligner små stjerner. Naturen er smuk, både i fuld pragt og når den falmer.


Der er meget køligt i dag, så hurtigt ind til varmen og brændeovnen igen. Noget af det første man møder i vores gang, er dette gevir sammen med en gammel ikon.
Geviret har jeg fået af en tidligere arbejdsgiver, da jeg boede i Tyskland for MANGE år siden. Ikonen skulle efter sigende forestille Skt. Nikolaus.

Og vedr. Skt. Nikolaus... den 1. december starter en ny julekalender, hvor også skt. Nikolaus deltager. OG en stor madonna, som er leveret af FRØKEN ANKER.


Solens stråler fangede bakken med de gamle flasker, lys og en enkelt madonna. Ved siden af står et par gamle engle.


For en del år siden købte jeg denne ret store og gamle Kristusfigur. Han stammer fra en fransk kirke, har jeg fået fortalt. Figuren ligger fremme i privaten hele året, for den er smuk uanset år og tid.


Også disse gamle lysestager står fremme året rundt. De er i sølv, men jeg pudser dem ikke. Jeg kan godt lide at de er patinerede.


Igår var det den 1. søndag i advent.
Med blæst og regn var det helt naturligt at have levende lys tændt. Også i tilfælde, hvis strømmen skulle forsvinde.
Den lille and ligger i en skål med valnødder og små røde æbler. Skålen ligger ovenpå en vægt, der står i mit køkkenvindue.


Jeg håber, I alle er landet igen ovenpå blæsevejret.

Hav en dejlig ny og spændende uge
Birgitte

8 kommentarer:

Gry sagde ...

Så mange vakre skatter og skjønne bilder Birgitte! Ja, det har vært mye vind her også, men hvitrimet i dag. Ønsker deg en deilig uke ;) Klem Gry

Vita små hjärtan sagde ...

Hej!
Så fina bilder. Katten är ju för söt!!! Å ljusstakarna är jättefina.... Likaså Jesusfiguren!
Ha en fin eftermiddag! Du visar alltid så mycket fint!
Kram Agnetha

Fågel Blå sagde ...

Åhhhh så underbara nya saker!


Måste kika in på din butik!
HA en fin kväll!
Kramar Kathrine

Fru Skipper sagde ...

Hej Frk. Anker.
Lækre billeder. Sikke en storm. Mine smukke klematis "Little Nell" blæste i stykker, så de er nu væk for iår. Men billigt sluppet. Hellere det, end at miste et tag ell. andet.
Hilsen Skipper

Vitspets sagde ...

Sikke en söd kat ... Knus Karina

john sagde ...

Hello ! We have it wild and windy still ! Love your photos ..Bilbo Hannibal is very handsome and St Nicolas so nice. Starry seed pods are so good to photo ...even the storm did not destroy them!! Have a nice week. Gail x

Fia sagde ...

Vilken urgullig katt du har <3 inte dåligt att hitta en så vacker ros ute såhär års...nu håller vi tummarna för snö, dags för riktig vinter nu tycker jag;) kram Fia

Martilie sagde ...

Ser at pusen koser seg i varmen :)

Åhh så masse vakkert - og den store Kristusfiguren er bare helt nydelig..

Tusen takk for varm hilsen!

Klemmer fra Tove