søndag den 30. januar 2011

KAFFESKÅLE

Jeg spiser morgenmad af gamle, smukke kaffeskåle.
Eller BOL, som de også hedder i Frankrig.
Jeg samler på skålene. Der serveres kager i dem, når der er gæster, der er tomater, feta og majs i hver sin skål, når vi spiser aftensmad, og der serveres marmelade i en skål, når vi skal have nybagte boller.

Jeg kan lide de gamle skåle med deres brugsspor, deres skønne farver og mønstre - og fordi de er brugte og har overlevet mange år. Der er historie i de gamle skåle - der er sjæl - og så er det GODT KRAM.

Jeg har også nye skåle (müsliskåle), men de gamle skåle passer altid ind i borddækningen. Bl.a. sammen med mine nye kopper, der er lyseblå med hvide prikker :-)

Vores hjem er ikke ''skrabet hvid''. Vi har små farvepift rundt i hjemmet: puderne i sofaen, de uundværlige quilttæpper, de gamle madonnafigurer og ikke mindst på væggene, hvor mine malerier og de gamle ikoner hænger.


Hvordan har du indrettet DIT hjem?
Er det kun hvidt - eller er du også til farver?

Skriv gerne en kommentar
- det er altid så hyggeligt
at høre andres meninger :-)


HUSK...der er lodtrækning
på fredag i min GIVE AWAY



9 kommentarer:

Unknown sagde ...

God kveld Birgitte;)
Så flotte skåler, freshe farger!
Jeg er også veldig glad i farger, og har lagt min elsk på alle herlighetene fra Green Gate ♥ Farger på blomster og også flott!
Kan ikke ha det helt hvitt, blir litt sykehus det for meg, hihi:=

Ha en fin, ny uke!

Klem Line

Siv sagde ...

God kveld !

Vakre nostalgiske boller du viser i dag ♥

Du har sikkert et lekkert hjem :)

Mitt lille hjem har basisfarge i hvitt, med jord, stein og sandfarger.
Også selvfølgelig en hel god del med zink ;)

Har innslag av duse farger når humøret sier det ;)

Klem .)

Martilie sagde ...

Så vakre skåler.. Jeg elsker slike skåler og formen på dem. Bruker de til alt fra servering av grønnsaker, kaker og godteri ;)

Jeg bruker mye hvite tekstiler og har arvet endel vakkert gammelt sølv, sper på med blomster etter humør -og så elsker jeg mørke polerte bymøbler.. Ikke praktisk i et hjem m barn og en mor som ikke er så begeistret for støvtørring - men litt får man tåle - og overse :)

Ha en skjønn dag!

Klem fra Tove

Hilde sagde ...

Takk for kommentar på min blogg! Ja, du må absoultt ta deg en tur til Paris!! Her er et tips til hvordan du kan lokke din mann med:
http://radyrveien14.blogspot.com/2010/07/naked-ladies.html

Klem fra Hilde

Elin | Draumesidene sagde ...

Hei! Takk for så fin kommentar på bloggen min! Så fine bilder av ting med farger! Eg har jo ein del farge etter kvart, spesielt turkis. Men liker at alt rundt er kvitt og lyst :)

Ha ein herleg kveld!
Klem Elin

Hannes favoritter sagde ...

Nydelige skåler! Jeg er også glad i farger! Spesielt Green Gates nydelige farger!!!
Ønsker deg en fin ny uke!

Klem fra Hanne

Unknown sagde ...

Hei og takk for hyggelig og vårlig hilsen! Heldige deg som har litt mer vår og mindre snø... Gleder meg også til å ha klesvasken ute.
Vårklem tilbake til deg fra Ann Kristin

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Jeg elsker billeder af hvide hjem, men mit eget er temmelig broget - det er jo ting anskaffet igennem hele mit voksne liv, og jeg holder af hele moletjavsen - så den franske landstil er kun en drøm og noget der bliver indpasset som små tableauer i den øvrige indretning. Dejlige ting på din blog, den må jeg lige studere nærmere :-)

Anette (Hvit Romantikk) sagde ...

God kveld Birgitte ! :)

Vakre skåler du viser, koselig med gamle ting med sjel. ♥ Jeg er glad i farger, men du finner mest av de på barnas rom. Hovedfargen her er hvit, en del grått og noen hint av rosa. Jeg er jo veldig glad i sink, og det preges hjemmet vårt av. ;)

Nå skal jeg henge opp kær her, og etterpå skal jeg finne sengen og sove. :)

Ønsker deg en riktig god natt. ♥

Nattaklem Anette