mandag den 5. september 2011

Efterår/HØST


Atter ser vi dagen vågne op.
Og den skræmmende natteskov
alle blindt for rundt i
bli'r levende lys og underfundig.
Solen kravler over bjerets top
og den strækker sig halvdovent.
Hilser mig god morgen
Strålerne varmer mig
Og fordriver sorgen
(Fra musicalen ATLANTIS) 



Billederne er taget ud over bondemandens majsmark, der ligger i vores baghave. Et smukt syn med de gyldne farver.



Weekendens vejr har været lunt, et sidste pust fra sommeren, der næsten er svunden nu.
På den sidste indkøbstur købte jeg denne gamle dukkevogn fra 1940'erne. Den skulle faktisk sælges i butikken, men jeg fortrød. Så nu skal den stå i min gang istedet. Den er bare for yndig og nostalgisk. Beklager. Den kommer måske i butikken på et senere tidspunkt!



Weekenden er også blevet brugt til at tage billeder af nogle store og gamle madonnaer. Og kirkestager. For det kan ikke skjules længere, at det bliver tidligere mørkt om aftenen nu. så frem med de levende lys og hyggen.

>O O<

En stor tak til alle, som ønskede Mikkel tillykke med fødselsdagen. Han har festet og fejret hele weekenden. Så der er vist ikke nogen, der er i tvivl om, at han er blevet et år ældre. Og klar til at møde verden som myndig!
Jeg vil stå i kulissen, og være klar til at gribe ind :-)

>O O<

En ny uge venter på at blive brugt

Hav en dejlig uge
Birgitte


11 kommentarer:

bare WUNDERBAR sagde ...

Uh det er en af mine yndlingssange.. kan den til hudløshed.. Har hørt den siden jeg var ganske ganske ung, så det er efterhånden ved at være en halvgammel musical.. Smukke tekster og melodier.. :)

Loppe sagde ...

Lækre sager i butikken og super udsigt du har... Glæder mig til vores Viborg-tur..

Knus

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Så fina stämningsfulla höstbilder, ser att hösten kommit lika långt nere hos er. Och så söt liten dockvagn, du har en charmig go gammal nalle också. Jättevacker madonna, stjärnkransen var annorlunda och vacker.
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Hej, jag igen
Gloria menar jag ju, hon är så vacker madonnan med den. Mina glas är i kristall och från Polen, har i flera olika färger.
Kramar
AM

Fågel Blå sagde ...

Åhh så vackra bilder,,,i sensommarens tid!
Och så mycket vackert du visar, barnvagnen så fiiiiiiiiiiiiin!
Ha en fin Ny vecka!
Kramar Kathrine

Vita små hjärtan sagde ...

Så vackra bilder! Ja nu går det mot höst-mys....
Å den lilla vagnen var ju så fin!
Ha en mysig kväll, här regnar det ordentligt!
Kram Agnetha

Roser og Patina sagde ...

Så nydelige bilder av maismarken! Og vakker sang:) Den gamle barnevognen var da virkelig et kupp! såå utrolig sjarmerende!! Forstår deg godt at du vil beholde den selv ;) Ønsker deg en god uke. Klem Ellen.

Design À la Camara sagde ...

Altså altså altså igen en række perler med sang, musik , farver og skøn vintage - hvad mere kan man så forlange.

Tænkte at en kunstner som dig må dig kunne vej til min give away om et ægte Per Hillo maleri -eller måske du har lyst til at dele den ud til andre: http://designlacamara.blogspot.com/2011/09/konkurrence-vind-per-hillo-kunst.html

Mille

helle sagde ...

Jeg forstår godt du ikke kunne skille dig af med dukkevognen! Der er nogengange ting der ikke skal sælges, sådan har jeg det også.....faktisk med det meste!

Kram Helle
ps Det er et forsøg værd at overtale gemalen til Svinkløv Badehotel, helt unikt!

Solveig (Svingenslillehus) sagde ...

Mmm for noen vakre bilder! I love it! så masse fint i butikken din og! Madonnaer er bare vakre! Ha en fin dag! Klem fra Solveig

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Det er en kær lille dukkevogn, og hvis man så havde et lille barnebarn og en skøn markvej - med en udsigt som din.... sikke der så skulle promeneres :-)