fredag den 18. januar 2013

BLEU! BLUE! BLÅ..!


I nogle butikker, især dem med boligartikler, ser man ofte, at varerne er farveopdelt. Det imponerer mig altid. Måske fordi jeg selv som gammel kunstner og billedkunstlærer går meget op i farver.


Derfor fik jeg lyst til at lave et indlæg i BLÅ. For mig er farven blå KULDENS FARVE. Blå er himlens og havets farve, farven for kærlighed og spiritualitet. Det er troskabens og det hemmelighedsfuldes farve. Den blå farve er i mange kulturer knyttet til guder og det guddommelige, og symbolet på Guds sandhed og evighed. I den vestlige kultur er det specielt Jomfru Marias farve efter farven på hendes blå kappe.
Den symboliserer kongerne og de adelige, og dermed det fornemme (blåt blod i årerne. Og så skulle blå amuletter kunne neutralisere onde blikke.
 


De viste billeder stammer fra www.Froken-Anker.dk

Måske du har brug for noget blåt i DIT hjem - eller liv :-)


Det er fredag, og fredag bruger jeg altid i butikken,
så den kan være klar til lørdag.

Lørdag er der åben igen, kl. 10 - 16.
Kig forbi - hvis du har tid.

Ellers er der altid netbutikken, www.Froeken-Anker.dk
  

Hav en dejlig fredag.
Og en skøn weekend - når du kommer dertil
Birgitte


5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Dejligt blåt indlæg :) Blå er lidt en sæsonfarve for mig, og det er lige nu her i vintermånederne jeg bedst kan lide den... Skønne blå skatte du har fundet frem! Rigtig god weekend :) knus; Heidi

Tidevarf sagde ...

Vilka härliga bilder med inslag av blått.

Ha en fin helg
Kram
Anneli

Cat sagde ...

Åhh så härligt med blått!! Flera av sakerna skulle passa jättebra i min matsal :o
Ha de gott. Kram, Cat

Anonym sagde ...

Herlig blå ting du har samlet her:)
Den kjolen og Madonna var bare nydelig:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Loppe sagde ...

Hej B og Godt Nytår

Jeg har så meget bøvl med min blog, - kan ikke lægge billeder ind mere - så jeg er kommet håbløst bagefter...
Vild med dine blå ting... isæræsken med de lyserøde påskeliljer... nøøøj...

knus fra Loppe