tirsdag den 14. januar 2014

Rejsebrev fra Indien


Da jeg fik at vide, 
at min julegave var en rejse til Indien, 
følte jeg mig som barn igen. Jeg har været i Indien 3 gange tidligere, men det er nu nogle år siden. På denne tid af året er varmen medgørlig... lige idag var der 'kun' 38 grader.


De næste 2 dage er helligdage, den hellige ko's festival. Parlamentet har bl.a. udskrevet, at i de 2 dage må man ikke indtage alkohol i hele landet!
Mange inder benytter fridagene til at besøge forskellige seværdigheder, som fx. Mahabalipuram.





Indien har mange meget gamle og smukke templer. Bl.a. SHORE TEMPLE, der er  bygget med blokke af granit, og stammer fra det 8. århundrede e.Kr.. Det ligger ved Den Bengalske Bugt ved Mahabalipuram, en landsby syd for Chennai i staten Tamil Nadu i Indien. Templet er en del af flere monumenter i Mahabalipuram, der er på UNESCOs verdensarvsliste.



På dette sted oplevede jeg selv at blive en turistattraktion. De indiske forældre kom og placerede deres børn ved siden af mig, og tog så billeder af os.
Min mand mente, billedet skulle bruges som skræk og advarsel for de stakkels børn. Hvis de ikke opførte sig pænt, ville den 'hvide dame' komme og hente dem!!!




På de store smukke strande kan jeg bruge et utal af timer. Der sker mange ting der. Flere lever der næsten med deres vogne og telte. Andre skaffer den daglige løn ved at sælge forskellige ting, fx. balloner, is, sodavand eller fugle. 
Fiskerne har små lejre, hvor de bor i hjemmebyggede hytter af plastik, net og andet, der lige kan findes. Nogle sover i deres både. Hvad betyder det... der er meget lune tropenætter her.

Jeg håber, du måske har fået lyst til at opleve lidt '1000 og 1 nats eventyr' med masser af mystik og krydrede dufte.
Jeg er klar på mere!

Birgitte

3 kommentarer:

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Jeg håber at du får tid til at poste flere indslag fra dette fjerne land, jeg vil ihvertfald gerne se mere.

Frøken Anker sagde ...

Det kunne da nemt ske, at der kom et rejsebrev mere fra Indien :-)

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Jeg håber at I har en rigtig dejlig tur med mange fine oplevelser.