torsdag den 16. januar 2014

Rejsebrev: shopping i Indien


Det er fascinerende at tage på shopping i Indien. 
I Chennai er der rigtig mange små butikker. Og meget kan købes til ganske få penge. Hvis man altså tager hen til de steder, hvor de lokale handler.
[det første billede er en lokal vaskekone]


Dette er et lille frokostssted. Det er vel det nærmeste vi kommer en dansk pølsevogn!


Det er meget almindeligt, at fortovene ser sådan ud. Der skal kigges godt på jorden, så man ikke falder eller brækker et ben.
Billedet er fra en af mine yndlingsgader. Der er nok 10 små butikker her på dette billede.


Jeg var lige forbi det lokale apotek. I denne varme er det svært at undgå vabler på fødderne. Og plaster - det køber man på apoteket.


Der er udsalg lige nu. Lidt tørklæder mm kom der med i en pose.



De indiske kvinder er meget glade for 'det gule guld'. Deres smykker er meget farvestrålende og prangende. Disse armbånd var jeg faldet lidt 'in love' med. 


Det er sjovt at kigge på sko, for igen, de indiske kvinder er ofte meget små. Og meget feminine. Når skosælgerne ser mine store danske fødder, str. 40 i godt vejr, så griner de, og siger: Big feets.


Med en stor familie, så skal der også købes lidt gaver med hjem. 


Mine sandaler har næsten taget livet af mine fødder, så et par løse sko - til 'big feets' - er der også blevet indkøbt.


Da FRØKEN ANKER også går ind for genbrug i pakkematerialer, så vil jeg vise et godt eksempel her. En pose lavet af en brugt indisk avis.
Me like :-)


Der er altid plads til en ekstra lille forretning! Måske man skulle overveje at flytte butikken her til...

Tak til alle, der læser mine små historier.
Og, ja Sussi... jeg skal nok passe på mig selv. 
Tak for hilsenen.

Knus
Birgitte

3 kommentarer:

Sussi.Sussinghurst sagde ...

waauuuw, jeg har lige været i FAKTA og "shoppe" ....... det var ligesom noget andet + at det var koldt og regnvejr - andre steder har de fået sne, så mange af os vil vist gerne gerne bytte til lidt varme (og tage vablerne med i købet) Nyd det nu rigtig meget :)

Frøken Anker sagde ...

Det kunne være så hyggeligt, hvis I kom. så kunne vi tage en kold drnk - uden alkohol - på tagterrassen. Ved swimmingpoolen! :-)

Fågel Blå sagde ...

Åhhhh så mysigt!!!
Fina bilder du bjuder oss på!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine