søndag den 9. oktober 2011

Gl. Forme


Der er noget ved gamle forme. Deres udformning. Og deres patina. Jeg bruger dem ikke til at bage i, nej! De bliver brugt til at opbevare i eller lave små opstillinger med frugt, bær eller lys.



Og så er der dem, der bare er dekorative, og står til pynt.



De gamle hjerteformede osteforme er søde med lys. Og især nu i den mørke tid, er de rigtig anvendelige. Ofte sætter jeg de små forme, med lys, ind i lanterner. Eller på et fad eller bakke.


Alle billeder er fra FRØKEN ANKER

Ò Ó

Du kan stadig nå at deltage
i min GIVE AWAY.
Se mere HER
 
Ò Ó

Hav en dejlig søndag
Birgitte


16 kommentarer:

Junk De Lux sagde ...

Huff, du var en av dem som hadde forsvunnet fra min blogliste da jeg byttet tilbake til blogspot...oppdaget det nå.

Da er det rettet opp og jeg håper alt er bra hos deg!

Nyyyydlige former!

Stooor klem!

Loppe sagde ...

Haft styrtende travlt ... kun blogget fra mobilen og der kan man ikke lægge kommentarer...( skal snart ha ny mobil ) men nu var der lige lidt tid...
Kan se jeg er kommet bagud, så nu sidder jeg bare og nyder alle dine fine ting og billeder...

Desværre er planerne for Viborg-tur blevet kuldsejlet så jeg må nøjes med det du viser her og i web-shoppen ...
Tænk sig alle mine planer er ødelagt af noget så ucharmerende som fjernvarmefolk...( bande mumle brokke ) men jow, jeg kan da godt se at der er endnu mere ucharmerende at holde jul uden varme i huset.... hmmm...

Kommer til Viborg inden Jul !!!

Marit sagde ...

Nydelige former du viser som kan brukes til så mangt:) gamle former minner meg om jul,så koselig!:)

Fin søndag til deg:)

Davids Engle sagde ...

Jeg har lige fået to sæt forme foræret af Moster Pips. De forestiller påskeæg og har fine mønstre.
Er det majskolber, man ser på ét af billederne?
God idé at bruge de smukke gamle brugsgenstande til pynt på denne måde.
Knus fra Kate

Gårdejerinden sagde ...

Uh sikke fine de er..
Her bliver formene også brugt til andet end at bage. Jeg har bla. nogle muffinforme jeg bruger til fyrfadslys - så fint..
Kan godt li at bruge ting til andet end de oprindeligt er tænkt til.. Det giver lige en ekstra oplevelse :0)
Rigtig god søndag

Solveig (Svingenslillehus) sagde ...

For noen herlige former du viser! Oser av nostalgi! Love it! Og de kan brukes til alt! Likte veldig godt den med epler i! Ha en fortsatt fin Søndag! Klemmer fra solveig

ETT RÖTT MONOGRAM sagde ...

Gamla formar är jättefint, dom får en alldeles speciell patina. Jättefina till ljus. Och snart kan vi fylla med mossa och adventsljus.
Kramar
AnnaMaria

Roser og Patina sagde ...

Vakre former:) Flotte å pynte med:) God søndag. Klem Ellen.

Sussi / Sussinghurst sagde ...

SÅ fine dine hjerteforme

Anne sagde ...

Så vakkert med gamle former som kan brukes til mangt og mye.
God søndagskveld!
Klem Anne

Anne sagde ...

Så vakkert med gamle former som kan brukes til mangt og mye.
God søndagskveld!
Klem Anne

Martilie sagde ...

Skjønne skjønne former - og de små hjerteformene var bedårende :)

Ha en fin søndagskveld!

Her er det fyr i peisen og masser av tente lys :)

Klem fra Tove

Fågel Blå sagde ...

Jättefina gamla formar!
Underbara inspirerande bilder!
ha en fin Ny vecka!
Kramar Kathrine

Vita små hjärtan sagde ...

Vilka härliga formar!!! Ja snart är det adventstider!!!!
Kram Agnetha

Design Á la Camara sagde ...

Der er bare noget charmerende over gl. forme - bruger også gerne til alverdens ting og sager.

Blonder og perler sagde ...

Kjempefine former..
Mange bra tips.

Klem Frida