søndag den 22. maj 2011

AT BAGE EN BY

Søndagen startede så smukt med solskin. Så kaffen blev drukket ude, sammen med en god bog. Men det danske vejr er jo kendt for ikke altid at være stabilt. Så imens himlen blev mørkere mod vest, startede jeg mit projekt:

BAG EN BY!



På Ledreborg havde jeg købt en bageform med an old village. En opskrift på en yndlingssandkage blev fundet frem, og imens det begyndte at buldre mod vest, og de første kager var i ovnen, gik jeg en tur i haven.

De yndige og alfeagtige akelajer er i fuld flor lige nu.

Er de ikke bare smukke ?

Imens regnen og tordnen tog til, kom de første kager ud af ovnen. Flotte og eventyragtige. OG DUFTENDE.

Nu venter jeg på, at vejret bliver bedre, så jeg vil tage mig en kop tordenkaffe og en bid af min lille by

Hav en dejlig søndag
Birgitte

14 kommentarer:

Loppe sagde ...

Nøøøøøj hvor er de blevet nuttede de små huse....
Mumsige ser de også ud...

Her er sol & vind - send bare regnen over til mig... mit græs trænger...

Hvor har du skaffet den prikkede voksdug ?

Knus & klem
Loppe

Seek for Antique sagde ...

Det var kjempe stilig! Og veldig annerledes! Ha ei fin søndag!Klem

Mette`s hus og hjem sagde ...

Hei :)
Så fin blogg du har, mange vakre bilder :)
Kakene var jo kjempefine, så veldig gode ut :))
Har lagt meg til som følger og gleder meg til å følge deg videre :)

Ha en fortsatt fin søndag
Klem Mette :))

Seek for Antique sagde ...

Hei! Såg du kommenterte hos meg;)

Du må ta kontakt med siden som er linket til. Dei selger dette eiegenleg i paris, men trur dei auksjonerer og

Johanna Stålros sagde ...

Så himla söt bakform! ill oxå smaka;)/ Johanna

Loppe sagde ...

Takker for regnen ,;o))

Anette (Hvit Romantikk) sagde ...

Ohhh, så søte bakeformer. ♥ Herlig med en liten kakeby, hihi... Og nybakt lukter alltid himmelsk. :)

Her er også været grått og trist ute i dag.

Håper du har hatt en strålende helg Birgitte. ♥

God klem fra Anette

Lisbeth sagde ...

Nu er der næsten blå himmel og solen titter frem...hyggeligt med lidt aftensol..:-)
Vi fik ellers nogen ordentlige byger, men ingen lyn og torden...heldigvis!
Jeg er sådan en der gemmer mig i den mørkeste krog når det lyner.
Hvor er de søde de kageformer, jeg har flere gamle forme jeg har købt.
Synes de er meget dekorative.
Kan næsten kende bageduften..mmmmmmmm...:-o)
Vi skal have hjemmelavet rabarbergrød med hindbær og jordbær om lidt, det duftet også dejligt da det blev lavet..:-o)

Fortsat god søndag aften.

Hej fra Lisbeth

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Flotte forme, jeg stod også og lurede på dem, men tænkte at jeg nok ikke fik brugt dem - slipper kagen let?

Frøken Anker sagde ...

Vedr. formen, så slipper den meget let. Jeg smurte den inden bagning, og lod kagerne stå i formen ca. 15 min. efter de var kommet ud af ovnen. Jeg tror nu nok, den skal blive brugt. Jeg har både en datter, tillægsdøtre og svigerdøtre. Og de er gode til at låne :-)

Anette Willemine sagde ...

Supersøte!

Så flott det så ut i Ledreborg. :) De lange køene dit vitner jo om et populært sted å reise til. :)

Ønsker deg en fin start på en ny uke!

Klem,
AW

Mette - Villa Landly sagde ...

Hvor er kagerne skønne - jeg lurede også på alle de spændende forme, men men men.... jeg kom dog til konklusionen, at de nok hurtigt ville gå i glemmebogen hos en der egentlig ikke bager kage ;o). Jeg kan nu altså godt forestille mig en hel by af kager i forskellige farver.

Knus
Mette
http://mette.landly.dk

Martilie sagde ...

Det er de mest sjarmerende kaker jeg noengang har sett - sååå søte :)
Gode så de også ut..

Ha en fiiin kveld! (kanskje har du en kakerest til kvelden :)

Klem fra Tove

Design À la Camara sagde ...

Kan se jeg snart må lægge nogle billeder op mine kager - uhum

Kageøret
Mille