mandag den 9. maj 2011

EN EFTERTÆNKSOM TROLD

Hvad har trolde med alder at gøre?

Jeg ved det ikke! Men igår havde vi den store havefest, med solskin, helstegt gris, lam og rådyr, kagemand og softice i stride strømme.


Og naturligvis også gaver!

Men... når man kommer i MIN voksne alder, så bliver der længere mellem gaveønskerne. Og så begynder gæsterne at improvisere. Og det er HER troldene kommer ind!!!
To hold gæster havde trolde med til fødselaren - altså mig - der i den voksne alder af 50 år (imorgen) ikke lige kunne placere dem i mit ''(u)stilfulde'' hjem mellem slidte møbler, gamle madonnaer og religiøse kirkestager :-)
... min datter syntes det var vældigt morsomt!

Jeg har idag - dagen derpå - gået rundt i den blomstrende have, og følt efter, hvordan det er at runde endnu et årti. Føler jeg mig mere voksen? Er der flere rynker, eller er det hele blevet mere ''nedfalden''??

Den store forandring viser sig nok først imorgen!

Jeg vil sætte mig ud på terrassen
og nyde mine sidste timer som UNG
...SUK!

En eftertænksom
Birgitte

(fortsættelse følger, kære bloglæsere)

11 kommentarer:

Loppe sagde ...

Hurraaaa...

så kommer kortet måske på dagen!!

Ha´en dejlig aften i 40´erne og et forrygende festligt femti-årti !!

Tillykke med fødselsdagen Birgitte

Knus fra Loppe

Loppe sagde ...

ps.

Normalt VILD med dine ting, og STOR TripTrap-fan,... men de der trolde... ville jeg heller ikke kunne finde plads til !!!!

Kan de ikke bo under et stort skræppe-blad ude i haven ?

Anonym sagde ...

Happy Birthday! May your next decades be filled with love and adventures.
Trolls are lucky even if a bit mischevious. You never know where they may be found.

Design À la Camara sagde ...

De er da for kære de trolde. Er sikker på du nok har et par børnebørn der kan få lidt sjov ud af dem når de er på besøg. Trolde kan sove i æsker, de passer på en når mørket bryder frem, trolde kan godt lide at gå hånd i hånd og elsker at finde svampe og kogler i "skoven".

Herlige ønsker med det skarper hjørne - troldemor

Unknown sagde ...

Stort tillykke, kære Bigitte! 50 er da en flot alder - tror du kommer til at trives forrygende som 50-årig :-) Sikke en dejlig fest I har haft i weekenden - lyder helt perfekt! Ha' en dejlig dag også idag - mon ikke du også bliver fejret lidt i dag? Stor førdselsdagsknus fra Heidi

Og troldene, hmmmm - tror vi alle har godt af at have nogle ting som ikke "passer" helt ind - så brug dem som en sjov kontrast til alt det andet :-)

Unknown sagde ...

Ett STOORT gratulerer med dagen kjære jubilant!! ;)
Måtte dagen din bli fantastisk skjønn kjære Birgitte!! Hipp hipp Hurrraaa!!!!
Så herlig å bli feiret slik, så koselig ,)) Nydelige troll!!
Ønsker deg mange lykkelige unge år ,) Man er aldri eldre enn man føler seg lille venn!
Takk for dine herlige og gode ord hos meg, mine peoner er kjøpt hos blomsterhandelen... mine i hagen står fortsatt kun 4 cm opp fra jorden hi hi ,))
NYT dagen DIN i dag!!!
Mange varme klemmer,
din venn Anki

Anne sagde ...

Kjære Birgitte..dagens jubilant!!!
De aller beste gratulasjoner og ønsker fra meg !
Nyt dagen.. alderen.. og husk ..man er den man er ,uansett alder!!
Ønsker deg bare det beste!
Gode klemmer))

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Tillykke
hmmmm troldene, tjaeee det er ikke altid at gaver "rammer lige i øjet", jeg ville også hellere have haft et votivøre hi hi - måske til næste år, når jeg fylder endnu mere rundt end dig.

h.espe sagde ...

Gratulerer så masse med den store dagen i dag!!! Å bli ett år eldre, er alltid bra, og det er alltid verdt å feire :o) At gaver ikke er så viktig i voksen alder, er jeg enig i - men dog, en liten ting med fint papir rundt, gjør likevel alltid lykke :o)

Ha det så fint til vi "sees" igjen!

Klem fra Hildegunn

VillaVårfrubakken sagde ...

Hei på deg og masse gratulasjoner fra meg.... Så ut til å ha vært en herlig feiring, om ikke mange år er det min tur... til å bli voksen. Morsomme troll da, du finner vel en liten hule i hagen til dem....ha en herlig onsdag, og takk for koselig hilsen på bloggen min.

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sagde ...

Jamen jamen jamen det havde jeg lige misset.....kæmpe tillykke med fødselsdagen :-)