mandag den 21. marts 2011

BORD, DÆK DIG

Nye varer er kommet hjem til butikken, FRØKEN ANKERNår der pakkes ud, bliver der taget billeder af nogle af tingene, de bliver registreret, målt og vejet, og derefter op til pc'en for at tjekke, om billeder mm er ok.


BORD, DÆK DIG
De viste varer er oplagte til en borddækning. De gamle franske tæpper er flotte som dug på bordet. Evt. med en transparent voksdug over. Så bliver bordet mere ''jævnt'' og tæppet spares for grimme pletter.
De gamle franske knive er dekorative og vil blive set, både i et gammelt glas som dekoration, men også som smørknive eller på ostefadet til at skære ost med.

Franske melsække er flotte som en løber på bordet, eller sy dem om til puder/hynder til inde- eller udebrug. Også i badet er de praktiske. Evt. til at stå ud på efter brusebadet - eller hvis du er så heldig at have et badekar.

Kaffeskåle kan jeg aldrig få nok af. Jeg bruger dem til morgenmad, til at servere marmelade i, i badeværelset til sæben eller i borddækningen med vand og et blomsterhovede.

Den franske adelskvinde ville være flot midt på bordet med blomster og lys omkring. Men hun kan også tåle at stå ude i haven.

Tryk på billedet, og kom til varen
Solen har skinnet dejligt de sidste dage, så nu tror - og håber - jeg at foråret ER kommet. Det har faktisk været årets varmeste dag i dag - 11 grader! Som I kan høre, så er det de små glæder der løfter humøret :-D

HUSK konkurrencen,
på FRØKEN ANKERs nyhedsbrev.

Hav en dejlig forårsaften
Birgitte

11 kommentarer:

(eddas) sagde ...

Nyydelige ting du har der....emaljekannen var ekstra skjønn....
klemklem

Loppe sagde ...

Hej !

Så fik jeg hentet pakken på posthuset ... alt nået fint frem!

Fin sæbe-happer.. dufter vidunderligt !!

Klem fra Loppe

Madame Edith sagde ...

Jättemånga fina saker!!!
Kram/M

Dorthe K sagde ...

Hvor er knivene dog smukke.. Min mormor havde nogle der ligner til forveksling. Gad vide, hvor de mon blev af...

Hilde♥ sagde ...

Hei.
Mye fint.
Har en award inn hos meg til deg.
Ha en super kveld
Klem Hilde

Linecas have sagde ...

Hei Birgitte!
Litt sen til å kommentere jeg. Ble travelt her med oppussing af hus, barn,skolemøter og det hele. Men nu er jeg da altså her. Jeg så din post med mine roser og blev meget glad. Du viste de også frem på en meget flott måde.
Tusen tak! :)

Så til de skatter du viser frem her inde nu.Den emaljekannen var helt klart lækker, men jeg falt veldig for den fornemme franske damen jeg.Slik patina, Ja hun kunne nok meget gjerne fått bo i mitt drivhus.
Så også omtalen din af Fifi O'Neils bog. Den står på min ønskeliste og skal nok anskaffes. De over vandet er sinnsygt gode på interiør i hvilken som helst stil og vi ku godt se mere derover efter inspirasjon.
Tror jeg må ind i din butikk nå.Det kløri mine fingre. Hihi. Vel man skal da planlegge årets pynt til have g drivhuset i godt tid ikk?
Stor klem!
Line-Cathrin

Behindabluedoor sagde ...

Nydelig adels kvinne. Mye flotte tips hos deg:))
Ha en fin Tirsdag.
Klem Klem:)

Alfa sagde ...

Så mye flott.
Må ha meg en tur på nettbutikken snart.
Ha en superduper uke.
Klem Alfa

Anette (Hvit Romantikk) sagde ...

God kveld kjære Birgitte ! ♥

Vakre ting du viser fra butikken. ♥ Knivene er helt nydelige, og slike melsekker har stått på min ønskeliste lenge nå. De er jo så fine... Og adelskvinnen var både vakker og elegant. ♥

Håper alt står bra til med deg og dine. ♥

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Stor vårklem fra Anette Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

LantlivsAnette sagde ...

Ohhh så fina saker du visar oss !!
Tack för de fina orden inne hos mig idag..det värmde..det var ett hårt slag för mig då jag tvingades lägga ner min butik..
Kraaam Anette

Anonym sagde ...

Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg:) Helt fra skjønne Danmark:) Du har en flott blogg og mange fine bilder. Jeg legger meg til som følger og gleder meg over ny inspirasjon fra Danmark:) Klem