onsdag den 23. marts 2011

ROMANTIK & RUSTIK

De rustikke hjerter har ligget i en urtepotte foran butikken. De var nye sidste sommer, men efter en vinter med vejrets luner, lå de der, og var så smukke med deres patina.

Der er kommet flere varer hjem til butikken, FRØKEN ANKER. Varerne vil komme på hjemmesiden, efterhånden som de bliver pakket ud.

For 50 - 100 år siden var disse ting nye. I dag er de ''gamle'', men stadig smukke. Smukke, hvis man er til vintage, som jeg er.

For en ordens skyld, så er buret, der bliver vist, IKKE gammelt. Men det har den smukkeste patina, så det matchede de andre ting, der er gamle.


AWARD
Jeg har modtaget denne AWARD fra Hilde. Samtidig skal jeg fortælle 8 ting om mig selv:

1. Jeg kan ikke lide at tale i telefon. En telefon er god til beskeder. Og min mobil bruger jeg kun, når jeg skal køre bil. Hvis bilen skulle gå i stå eller andet.
2. Jeg bryder mig ikke om at køre bil, men når man bor på landet, så er en bil en nødvendighed.
3. Jeg læser meget. Sjældent ugeblade, men gerne bøger og faglitteratur
4. Jeg skal helst se mindst 1 krimi om dagen. Og ofte efter kl. 22
5. Jeg hører radio hele dagen, når jeg arbejder
6. Jeg har en sød tand
7. Jeg bryder mig ikke om at gøre rent
8. Jeg hader uretfærdighed og løgne

Udfordringen skulle sendes til 8 med under 100 følgere. Men da det kan være svært at vælge - og fravælge andre - vil jeg istedet give AWARDEN til alle mine trofaste følgere.
Tak for alle kommentarer og søde bemærkninger. Det gør det sjovere at lave indlæg :-D

Hav en dejlig aften. Jeg skal nok få en god aften, for endnu en krimi venter i aften. Den nye krimiserie, ZEN. Den kan anbefales.

Birgitte

17 kommentarer:

Marianne sagde ...

Smukke ting du viser og sjovt at læse 8 ting om dig. Tillykke med Awarden.
Klem MARIANNE

Hilde♥ sagde ...

Så koselig å lese om deg.
Mye fint du viser oss.
Ha enfin kveld og kos deg med krim.
Klem Hilde

Gry sagde ...

Først må jeg si, du har laget så mange flotte innlegg i de siste!Det er en fryd å lese dine innlegg og beskue dine vakre bilder. Jeg liker måten du skriver på, personlig og humorisktisk <3 Jeg skjønner at du er en dame med mange gjøremål og at dagene er travle ;)
Hjertene ble lekre etter å ha overvintret ute, WOW!

Gratulerer med awards! Festlig å lese og lære mer om deg ;) Takk også for din kommentar hos meg om våre vinballonger. Det hørtes riktig så hyggelig ut med fest og feiring av at vinen skulle over på flasker ;) Jeg vil tro at du husker både klukkelyder og den gode stemningen ;))

En fin uke videre til deg! Klem fra Gry

Frøken Anker sagde ...

TAK TAK - awarden er sendt videre til jer alle :-)
Til Gry... jeg er har det ligesom katten - når solen skinner, så slapper jeg af i solens stråler. Er der gråvejr, så arbejder jeg :-)

Franske drømmer sagde ...

så gøy å lese mer om deg :)
Vakre ting du viser.
Både bloggen din og butikken er en D R Ø M !!!

Stor klem

Mamsens hus sagde ...

Hjertene ble kjempefine!
Gøy å lese litt om hvem som er bak bloggen. :)
Veldig mye fint du viser!
Ha en fin krimkveld. ;)

Anonym sagde ...

Så nydelige hjerter. Det er mye som blir vakrere av å overvintre. Jeg har hagemøbler som ser bedre ut i år enn i fjor, de har fått den perfekte værbitte fargen :) Buret er flott selvom det ikke er nytt :) Spennende å lese litt om deg:) Ha en god krim-kveld;)

Line Elisabeth sagde ...

Hei:)
Så fine hjertene ble:)
Og buret skulle jeg ville ha..det er bare helt nydlig!:)

Så gøy å lese om deg, bli litt kjent med personen bak bloggen:)

Ha en fin natt!

Klem Line E.

Lilla Blanka sagde ...

Hej goa Birgitte!

Åh du visar så mycket fint att jag blir alldeles lycklig!!! ♥


Kraaaam
Mia

Thelma Louise sagde ...

koselig bilder og fint å lese mer om deg.:-) hva er " jeg har en sød tand " ?

Gjøre rent bryr ikke jeg meg så mye om heller..tjhii..bare når jeg MÅ..)
Mye bedre å bruke tiden på alt mulig annet..)

Ja Danmark og Norger feirer nok st. hans mer likt...Snodig med de forskjellene fra nabolandene.)

Skal til Danmark en ukes til detter st. hans vi..:-) Gleder meg.))

En fin dag til deg..nydelig vårvær i Oslo i dag.)

Klem

Thelma Louise sagde ...

aha..da fatter jeg.:-)) da er vi to om det med sød tand..))

må finne ut hvor du holder til. og ser Viborg..jeg vet det er noe kjent med det, men jeg aner ikke helt hvor...skjælland, fyn ?
jeg skal sjekke kartet..mener å huske det..elle nei, kan det være håndball ? der jeg har viborg fra ?

Thelma Louise sagde ...

Jylland.:)) Og de er håndball jeg har det fra.:-))

Da kommer jeg nok ikke forbi deg i sommer..skal til skjælland.)

Loppe sagde ...

Kanon indlæg!!


Knus
Loppe

Unknown sagde ...

Så mye FLOTT du får inn, du har bare så mange herlige skatter ♥ Elsker shopen din;)

Ha en fin kveld Birgitte;)

Klem Line

Vintage House sagde ...

Hej
så många vackra ting:)
Undrade faktiskt om den boken var bra, kanske ska investera i en:)
ha det så gott
kram
sandra

Stina sagde ...

Så många fina ting.:-) Kram Stina

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Spændende facon på buret, der kunne vist godt stå en grøn plante og pynte i den.