torsdag den 10. marts 2011

Cecilie Mary Barker


Cecilie Mary Barker (28 juni, 1895 - 16. februar 1973)
 
Jeg var på rundfart på Google, og ved et tilfælde faldt jeg over disse eventyrlige og sarte illustrationer.

Cecilie Mary Barker var en engelsk illustrator og er bedst kendt for en række fantasy illustrationer af feer og blomster. Hendes tidligste blev brugt til kort og i magasiner.



Barker var lige god med vandfarver, pen og blæk som med olie og pastelfarver.

 
Barker døde i 1973. Imens hun levede, udgav hun selv sine Flower Fairy bøger med forår, sommer og efterår temaer, men det var ikke før i 1985, at en vinter kollektion var samlet fra hendes resterende arbejder og blev udgivet.


Barker var troende hele sit liv, og hun lavede flere illustrationer for kirken, bl.a. til postkort og illustrationer til bøger. En del af bøgerne var med henblik på børnene og deres forståelse for det religiøse.


Flere oplysninger om Cecilie Mary Barker og hendes værker kan findes på fx. Google.

Med disse let drømmende billeder, vil jeg pakke min mand ind i bilen, og trille ud i stormen for at hente min yngste søn, der er på vej hjem fra Barcelona med sin skole.

Hav en dejlig aften
Birgitte

9 kommentarer:

(eddas) sagde ...

Ja de er skjønne de der,har servietter med motivene hennes:)
klemklem

Elin | Draumesidene sagde ...

Hei kjære Birgitte! Tusen takk for så skjønne kommentarar! Nydelige illustrasjoner du viser! Likte også så godt dei med mindre farge! Vakkert! Olav er fem år, blir seks i august. Da blir han skolegutt :)

Kjempefin blogg du har, og så mange vakre, gamle ting du har! legger meg til som følger hos deg!

Nyt fredagen!
God klem,
Elin :)

Ønsker deg en flott fredag!

h.espe sagde ...

Hei, og takk for koselig hilsen hos meg!!! Noen av disse illustrasjonene har jeg sett tidligere, og de er bare superskjønne!

Ønsker deg en flott fredag og en herlig helg!

Klem fra Hildegunn

Anonym sagde ...

Hei.
Disse tegningene er så søte.
Jeg lastet noen av dem ned fra nettet for flere år siden.
Har dem i Clipart-samlingen min på bloggen.
Kjekt å få vite hvem som har laget dem :)

Carina Dale sagde ...

Cecilie Mary Barker´s bøker og illustrasjoner er virkelig fantastiske klassikere. Hun har en egen evne til å fortelle og skape interesse rundt den eventyrlige floraen.

Ønsker deg en fin helg!

Carina ;-)

Inspiration i vitt sagde ...

vilka otroligt vackra motiv, jag fick lite vårkänslor. Ha en härlig vecka Birgitte och kram på dig/INgela.

Unknown sagde ...

Nydelige motiver, flotte eventyrlige kan forstå du falt for disse ,) Noen har jeg sett før, barndomsminner ,))
Takk søte deg for alle dine gode ord, de varmer så ekstra mye skal du vite!!
Nå er det fredag og snart helg igjen, skjønner ikke hvor dagene blir av ,)
Nyt av denne herlige fredag min venn ,))
Varme klemmer
Anki

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Ja de er MEGET søde, og du har nok set at de bliver brugt som frøposer, jeg må indrømme at jeg har købt nogen stykker gennem årene..... men jeg har ikke altid fået sået frøene :-)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

...gad vide, om man kan være heldig at finde hendes bog antikvarisk.... det er snart længe siden jeg har fået en gave af mig....