mandag den 14. marts 2011

FRANSK, NÅR DET ER BEDST


Der er kommet ''nye'' varer til butikken. Det er som juleaften at pakke de unikke og smukke varer ud. De gamle ting med deres patina og historier er rejst langt, for at lande i FRØKEN ANKER.
Utroligt og fascinerende ind imellem.

De gamle fildefer æggekurve er flotte i såvel køkken, badeværelse eller i udekøkkenet.

Hvad er det?!
Det er franske hatteholdere!
Er de ikke smukke med deres røde farve. Straks ser jeg billeder af hattebutikker med kreative hatte pyntet med fjer, tyl, perler... tankerne svæver tilbage til filmen om Chanel.
Det var tider dengang...SUK :-)

Jeg kan godt lide de gamle menukort. De er utrolig smukke som dekoration. Og bare tanken om, at nogle af dem har overlevet i mere end 60-70 år, det er da utroligt.

OG SÅ MIN PASSION



ER den ikke bare smuk?!
Den store sten-engel har stået ude i en fransk have.
Nu står den i Grundvad!

Mindre kan også gøre det. De mindre engle er rigtig søde, og de har altid forskellige kjoler, knæler modsat hinanden mm.

Sidst - men ikke mindst - er jeg også betaget af glas: glasflasker, glasklokker, glasstager, vaser, skåle mm.

HVAD ER DIN YNDLINGSTING
 I DIT HJEM?

Alle tingene er - eller kommer - i netbutikken inden længe.


AWARD
Jeg har modtaget en AWARD fra Jorunn med bloggen Fra gammelt til nytt. Tusind tak, den er jeg meget stolt af.

Udfordringen var, at jeg skulle give en award til 5 inspirerende blogger med under 100 følgere. Men det er svært at vælge. Så jeg vælger at give denne award til ALLE, der følger min blog, og som altid er søde at skrive en kommentar på min blog.
Tak til jer alle - og TILLYKKE :-)

En venlig hilsen fra et gråt Jylland
Birgitte

12 kommentarer:

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Hej Birgitte.

Kan se du har været lige så flittig som mig med at slette lidt for mange billeder.
Jeg har endelig fået styr på mine igen.
Men nu driller det billede som skal vise hvem jeg er , når jeg kommentere.
Det kommer ind imellem og så forsvinder det igen.
Det er bare irreterende..
Ved du noget om hvad man skal gøre?
Har tilføjet nyt billede mange gange, så køre det lige et stykke tid, så sker det igen.
Knus Fra Susi

(eddas) sagde ...

Hallo:)
Lekre gamle saker:)Jeg elsker glasskrukker med lokk og topp og gjerne på stett i alle farver:)
klemklem

Junk De Lux sagde ...

Hei snille Birgitte!

Tusen takk for besøk fra deg i dag!
Jammen er det mye vakkert her inne hos deg...blir helt matt,jeg!
Det som henger på veggen i min utestue er noen gamle do-lokk fra en utedo som tilhørte huset vårt men som vi dessverre måtte rive. Det var seks seter der, tre til barn og tre til voksene så å gå på do i gamledager ser ut til å ha vært en mere sosial ting en nå til dags;)
Ellers har jeg malt og pyntet dem litt selvfølgelig..

Stooor klem!

Alfa sagde ...

Bare så mye lekkert hos deg. Skal nok ha meg en tur innom nettbutikken når lommeboken blir litt tykkere:0)
Klem Alfa

Anette (Hvit Romantikk) sagde ...

Så mye vakkert du har fått inn i butikken Birgitte, herlig ! ♥ Jeg skal ta en titt inn der i morgen. :) Lysestaken med engelen var helt nydelig. ♥

Gratulerer med fin award, denne fortjener du ! :)

Stor klem fra Anette

(eddas) sagde ...

Ja..det har du rett i:)Men jeg har lyst og bruke de til og lage sjablonger på ting...hvilken maling og hva kan jeg bruke da?Vet du det??
klemklem

(eddas) sagde ...

Tusen takk for tipset...dette skal jeg prøve:)Kan bruke og lage stor ramme på veggen..tror kan bli kult:)
klemklem til deg

Unknown sagde ...

Det er jo kun én ting at sige - SMUKT :-) Og jeg ser også de hatte for mig på hatteholderne ;) Når det gælder yndlingsting i hjemmet, så varierer det lidt, men generelt så er det de gamle, unikke ting som vi har, som er de ting vi sætter størst pris på - det er jo noget med den der historie... :-) Ha' en skøn dag! Knus; Heidi

Prinsesse Elin sagde ...

Hei
Gratulerer med Awarden! Vel fortjent.
Jeg blir så inspirert av bildene du viser at i stad når jeg egentlig skulle skrive en kommentar til deg, havnet inne på nettbutikken isteden. he he. Nydelig ting. Jeg er så forelsket i madonna figurene du har. De er meget vakre.

Jeg kommer tilbake for meg insirasjon.

P.s Hvis den lille krakken skal selges en gang så skal jeg tenke på deg å sende den til Danmark

Har du en adresse som jeg kan sende boken din på? Kan du sende meg en mail på elin.hakvaag@lyse.net

Klem fra Elin:)

Lidyll sagde ...

Hei hei!

Morsomt at du hadde funnet veien inn til min blogg, så nå ville jeg gjerne titte innom deg-og her var det jo masse flott!

Synes særlig de gamle formene og meny-kortene du har fått inn var flotte! De var helt nydelige!*smil*

Ønsker deg en fortsatt flott kveld!

Loppe sagde ...

Hej Birgitte

Har en hulens masse ting jeg er meget glad for, men min meget yndige madonna med det fine ansigt ( er på min blog )er absolut én af favoritterne...
En anden er en sølv & glas - ting som f.x.kan bruges til blomster... den har jeg faktisk ikke haft på bloggen endnu...

Har sendt dig en mail ,;o)

Knus

Magdalena sagde ...

spennende,spennende saker her...