torsdag den 17. marts 2011

ROMANTIC PRAIRIE STYLE


Den franskfødte Fifi O'Neill har skrevet bogen ROMANTIC PRAIRIE STYLE. Hendes passion for Romantisk Prærie Stil omfatter simple glæder, komfort og længe næret idealer til naturlig skønhed, enkelthed og harmoni med jorden.


Det er en stil, hvor der er plads til alle.


Bogen viser boliger, der bl.a. er bygget af europæiske indvandrere i USA i 1880'erne, og som har udviklet sig til mere robuste og komfortable boliger. 



Der er interiør, der bærer præg af  indflydelse fra europæiske bosættere og til det hjertevarme og simple med hånd-tilhuggede bjælker og bleget træ.



Det er en stil, der er inspireret af ærlighed og en fortid, vi kan li'. En bog, jeg kan anbefale, og der kan købes ved SAXO.
Alle billederne er lånt fra bogen.

Tak til Mille

Forleden lå der en lille pakke i min postkasse. Og da jeg åbnede den, lå der et fint vintagekort og en duftengel der i.
Det var Mille fra Design À la Camara, der havde sendt mig den fine gave.
Tusind tak, søde, det var rigtig pænt af dig. Jeg er ikke vant til at få gaver - det er jo mig, der normalvis sender ''gaver'' ud :-)



Og så har jeg modtaget en udfordring fra Madame Edith. Den skal jeg lige tænke over. Vender tilbage med mine svar :-)

Også tak til Heidi
for det fine indlæg, hun har lavet på Danske Indretningsblogs.
Jeg er meget beæret. Tak.

Med ønsket om en dejlig torsdag,
vil jeg liste ud og bage
 en kage til min mand :-D
Birgitte

16 kommentarer:

(eddas) sagde ...

Ja..Fifi er en fantastisk dame....
Har bestilt boken jeg og:)
Og de Greengate koppene der liker jeg og så godt....
ha en fin fin kveld
klemklem

Loppe sagde ...

fint mixed indlæg, - spændt på hvad du fortæller i udfordringen

Lisbeth sagde ...

Den ser lækker ud den bog...:-)

Og den har jeg lige betstilt og betalt hos saxo...:-)

Der kan du bare se hvor nem jeg er at friste...lol...

Hej fra Lisbeth

Martilie sagde ...

Nydelig bok - avslappet deilig stil.. Det utebordet fikk jeg lyst å sette meg ned ved og bli sittende lenge :)
Frister stort!

Så flott gave! Kjempekoselig..

Og Green Gate sniker seg inn hos oss alle ;) Jeg har noen få krus og liker kanskje best skålene som jeg synes passer kjempegodt sammen med de gamle fajanseskålene mine..

Ha en fortreffelig aften!

Klem fra Tove

(eddas) sagde ...

Jo det var på min blogg du leste om henne:)
ha en kos kveld
klemklem

Vita Unika sagde ...

Förlåt om du inte gillar sånt här, men jag tänkte tipsa om min tävling. Vinsten är fin och personlig ljushylla; http://vitaunika.blogspot.com/2011/03/bloggtavlingen-ar-igang.html?showComment=1300232164482#c7955564400950133791
Välkommen att tävla!

Sommerhusstil sagde ...

Her ser hyggeligt ud inde ved dig :o)
Klem Betina

Norregård sagde ...

Hej!!
Vilken fantastisk inspiration!!!
Dn boken vill jag ha;o)

Kram Malin

salige lavendel sagde ...

Takk for hyggelig hilsen hos mig =) Og for noen smukke smukke billeder fra bogen! Riktig inspirerende.

Stina sagde ...

Härlig inspiration.:-) Stina

Behindabluedoor sagde ...

Hei Birgitte.

Det var en flott bok med mye inspirasjons bilder. Takk for titten:))

Håper du får en kjempefin helg.
Her snør det og lite minner om vår.
Men man må ta det som det kommer:)
Keep Smiling:)))

God weekend.
Klem:)

♥ Villa Tretton ♥ sagde ...

Sååå fina bilder:)

Önskar dig en fin kväll
Kram Susanne

Mamsens hus sagde ...

Takk for hyggelig hilsen hos meg. :)
Her var det mye fint:)
La meg til som følger. :)

Hellemor sagde ...

Hej hej - så skønt at ku skrive dansk :-)
Først: hvor er de dog søde, dine 'små' katte! Og så fine navn du har givet dem... jeg er jo selv kattemor, så jeg kan genkende en ligesindet, når jeg ser én :-)
Næste: du spurgte hvor dette sommermarked sku være, som jeg skal være en del af...desværre for dig (he he) er det heroppe i Norge, Ålgård, hvor jeg bor. Vi er en gruppe kreative, som slår os sm om et stort arrangement - du kender vist også Prinsesse Elin fra blogverdenen? (Du vandt jo den Cath Kidston-bog hos hende - pokkers :-) Hun er også en af primus motor'erne :-)
Håber du har en dejlig weekend, her skinner solen endelig og der er lidt forår i luften....
Masser af knus

Prinsesse Elin sagde ...

Hei på deg
Jeg går i Helles fotspor i dag. he he. Så herlige. Vi gleder oss til stort til markedet:)

Takk for den nydelige kommentaren inne hos meg. Det er lykke å få slike på en lørdag. TUSEN TAKK gode du.


Ha en deilig dag

Klem fra Elin:)

Nordisk gammelt sagde ...

Skøn blog og butik du har ;o)